Helpdesktekniker till välkänd myndighet 5 visningar

Den här jobbannonsen har hämtats från Arbetsförmedlingen.

Perido söker en helpdesktekniker till en välkänd myndighet med kontor i hela landet. Just denna tjänst är placerad i Visby.

I rollen som helpdesktekniker kommer du att bland annat arbeta i myndighetens ärendehanteringssystem. Syftet är att skapa kompletta registreringsbilder genom att hitta och skriva in uppgifter gällande olika parter i det aktuella ärendet. En gynnsam egenskap att ha är att kunna tillgodogöra dig läst information snabbt och dra slutsatser utifrån den. Du kan också komma att behöva hänga med i juridiska förändringar som styr arbetet. I övrigt kommer fokus ligga på att administrera IT-miljöer på arbetsplatsen.

Vi söker dig som har erfarenhet av att ha jobbat som helpdesktekniker, är snabblärd och lätt finner dig till rätta på kontoret. Med god läsförståelse och analytisk förmåga bearbetar du effektivt information som ska införas i ärendehanteringssystemet. Vidare ser vi gärna att du tar egna initiativ och hela tiden har siktet på goda resultat.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil

• Gymnasial utbildning eller likvärdigt
• Minst ett års erfarenhet av liknande roll
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation, samt informationssäkerhet
• Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag i fem månader, men chans till två månaders förlängning. Tillträde 2019-03-01 eller enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Är du en helpdesktekniker med intresse för administrativt arbete? Vi söker dig som både är en hejare på IT-miljöer, har en analytisk förmåga och vill få en värdefull erfarenhet av att administrera IT -miljöer– har vi hittat dig?

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30691 i ämnesraden.

Kontakt

Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Antal tjänster

1

Adress

Perido AB, Katarinav 15, 8 tr, 11645 STOCKHOLM

Tillåt ansökningar via Eljesters webbsystem?

Nej

Detaljer


Antal tjänster: 1
Län/Ort:
Adress: Perido AB, Katarinav 15, 8 tr, 11645 STOCKHOLM
Senaste dag: 2019-02-10
AMS-ID: 23043689

Flera detaljer finns på ams.se.

Gotland Jobb

Gotland Jobb är en del av Eljester AB, som ingår i företagsgruppen Resultatfabriken. Läs mer om Eljester

Integritet och cookies | Användarvillkor

Idéer och förslag?

Tycker du att vi ska hämta jobb från fler än Arbetsförmedlingen, eller har du andra förslag om hur vi kan bli bättre? Mejla hej@gotlandjobb.se och berätta mer.