Team Manager 12 visningar

Den här jobbannonsen har hämtats från Arbetsförmedlingen.

PayEx gör det möjligt för våra kunder att betala och ta betalt, oavsett kanal eller betalsätt. Vi erbjuder dessutom effektiva finansierings- och fakturalösningar som med enkelhet anpassas efter våra kunder och deras kunders behov. Vi är idag ett helägt dotterbolag till Swedbank och har sedan starten i 1972 fokuserat på att hjälpa våra kunder med betalningar. PayEx drivs av hög servicegrad, innovationskraft och entreprenörsanda, det har vi alltid gjort och det kommer vi fortsätta att göra. Det är därför vi idag är en av Nordens främsta experter på betalningar.

Om bolaget PayEx är ett dotterbolag till Swedbank med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Sedan starten på Gotland 1972 driver vi utvecklingen inom vår bransch och är idag en av Nordens främsta experter på betalningar. Vi har en heltäckande och svåröverträffad kompetens inom alla former av betallösningar för e-handel, mobila plattformar och fysisk handel. Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering. 

Vår vision Vår vision är att alla förr eller senare ska betala via PayEx. Det är en ambitiös vision som visar att vi har en stark tro på oss själva. Vi drivs av hög servicegrad, innovationskraft och entreprenörsanda. PayEx framgång beror till stor del på att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som tar ett stort ansvar. 

Vi arbetar utifrån våra värdeord: Service, Innovation, Knowledge och Honesty.

Om jobbet Team Backoffice är en del av Customer Operations och består av 8 drivna och engagerade medarbetare som ansvarar för PayEx kunders redovisningar och utbetalningar oavsett tjänst.

Teamets huvudmål är att med kvalitét i fokus hantera redovisningar, utbetalningar och kontroll av debitering och kostnader för våra kunder.

Som Team Manager ansvarar du för att

Dina medarbetares vardag genom att säkerställa kompetens och utveckling med målsättningen att bli Experts in Payments. Som ledare har du det fulla personalansvaret, det vill säga – allt från arbetsmiljö till lön. Teamet uppfyller budget-, resultat- och medarbetarmål, du mäter och följer upp ditt team i enlighet med uppdraget.
Bryta ned strategier, aktiviteter och mål i verksamhetsplanen till att gälla för ditt team.
Tillsammans med övriga team och funktioner inom PayEx för att säkerställa helhet och enhetlighet i kundleveransen enligt det uppdrag som Customer Operation har.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen

Dokumenterad och relevant ledarerfarenhet

Du har erfarenhet av att ha personalansvar och att driva framgångsrika team i gränssnittet mot kund.
Du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift.

Egenskaper som krävs för att lyckas i rollen

Du är en stark operativ ledare med ett genuint intresse för människor, du är engagerande och har lätt för att kommunicera mål, beslut och information.
Du är initiativrik och har förmågan att omsätta strategier till konkreta handlingsplaner för ditt team.
Du har stort intresse av att arbeta i kundfront och drivs av att utveckla verksamheten.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Du kanske sedan tidigare har med dig Högskola/universitet inom t.ex. Management, ekonomi eller juridik.  
Varför jobba med mig? – Sofie Karlsson, Head of Omni & Common Functions Customer Operations Du vill arbeta i en enhet där ledorden är kvalité, fokus och leverans. Du drivs av att arbeta i nära gränssnitt med både kunder och interna enheter. I din ledarroll har du förmåga att skapa ett helhetsperspektiv med både kund och medarbetare i fokus. 

Som ledare drivs jag av att ge mina medarbetare möjlighet att utvecklas och leverera goda resultat, och jag tror att en nyckel till detta är att kunna styra sitt arbete med en stor portion frihet och ansvar. Mitt recept för att lyckas är ett strukturerat arbetssätt med tydlig målsättning och tydligt mandat vilket är något vi tillsammans kommer arbeta för att uppnå.

I min roll som din närmaste ledare lägger jag stor vikt i att vara närvarande, coachande, ha täta uppföljningar och vara ett stabilt stöd i det dagliga arbetet. 

Är du en ledarprofil och drivs av kunden, kvalitét i leverans och trivs med ett omväxlande arbete kan jag erbjuda dig en spännande utmaning på PayEx! 

Övrigt På instagram kan du via @payexpeople följa våra medarbetares vardag .

 

Ansökan

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Ansökningarna kommer att behandlas konfidentiellt och sista ansökningsdag är 2018-11-30

 

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringkanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Antal tjänster

1

Adress

PayEx Sverige AB, S:t Hansplan 1, 62188 Visby

Tillåt ansökningar via Eljesters webbsystem?

Nej

Detaljer


Antal tjänster: 1
Län/Ort:
Adress: PayEx Sverige AB, S:t Hansplan 1, 62188 Visby
Senaste dag: 2018-11-30
AMS-ID: 8008716

Flera detaljer finns på ams.se.

Gotland Jobb

Gotland Jobb är en del av Eljester AB, som ingår i företagsgruppen Resultatfabriken. Läs mer om Eljester

Integritet och cookies | Användarvillkor

Idéer och förslag?

Tycker du att vi ska hämta jobb från fler än Arbetsförmedlingen, eller har du andra förslag om hur vi kan bli bättre? Mejla hej@gotlandjobb.se och berätta mer.